dijous, 18 de gener del 2018

6.1.6. Comentaris


Com hem mencionat als inicis d'aquest curs, un dels elements característics dels blogs és el fet que els lectors puguin comentar les publicacions (és el que es coneix com a web 2.0: el receptor és partícip també de la creació dels continguts).

En un edublog, els comentaris poden servir-nos per a què els nostres alumnes comentin, debatin, "qüestionin", aportin la seva visió,... sobre allò que els demanem. Amb aquesta eina, no només podrem comprovar l'assiduïtat o qualitat de les aportacions individuals, sinó que podem aconseguir la construcció col·lectiva del coneixement, afavorint el desenvolupament de les competències bàsiques.

Recorda que les opcions de configuració dels comentaris es troben a l'espai Configuració de la interfície general del blog (punt 6.1.1):


Una vegada hagis configurat les opcions pels comentaris, els usuaris podran realitzar-los sobre l'opció "Comentaris" de cada entrada publicada. Habitualment, si l'opció comentar està activa, l'usuari trobarà una cosa semblant a aquesta al final de l'entrada:


Quan l'usuari ha "Publicat" el seu comentari, aquest es publicarà automàticament al blog si a la consola de Configuració dels comentaris no hem indicat el contrari a l'opció "Moderació de comentaris".

Com a administradors del blog, des de la interfície d'edició del blog podem accedir a administrar els comentaris que s'han fet. Per fer-ho, a la interfície del blog, haurem d'anar a "Comentaris":


Des d'aquí podrem accedir a gestionar els comentaris publicats, aquells que estan pendents de moderació (i per tant autoritzar o no la seva publicació)[només si a Configuració dels comentaris hem indicat que s'han de moderar] i els comentaris Spam (sí, també l'SPAM està present als blogs...).

Com a la consola d'entrades o de pàgines, a la consola d'administració dels comentaris ens apareixerà: el contingut complet del comentari, l'entrada dins la qual s'ha fet, qui l'ha fet (si hem establert a Configuració la necessitat d'identificació) i la data en què s'ha fet.